Overzicht over alle projecten

De projectnaam  'linkt'  naar aanvullende, geactualiseerde informatie.
Groep

Projecten

1 - 2 3 - 4 5 - 6 7 - 8
Verhalen/
geschriften
Dit is mijn verhaal


Over een kennismaking (met de kinderjaren van) Jezus, Mozes, Mohammed en Boeddha
De mooiste zaal van mijn paleis

Over grote en kleine verhalen als bron van mogelijke zingeving
Niet zómaar een verhaal


Over zin en e(sthe)tiek in jeugdliteratuur

De toren van babbel


Over omgaan met Geschriften / verhalen

Algemeen Met zonder geluid

Over 'rust en stilte'

Een club van morgen...

Over initiatieriten/ Eerste Communie

God, waar zit je?

Over (G)god

Was Adam een aap?

Over schepping en / of evolutie

Lichtfeesten/
Kerst
Een kameel ziet sterretjes

Over een kennismaking met(thema's uit) het kerstverhaal

Heksen en bezemstelen


Over het vieren van onderlinge solidariteit

Jezus, Mohammed of Backstreet Boys
 

Over wie of wat in- spireert mij / idolen

Als vele kleine mensen


Over de betekenis en zeggingskracht van lichtfeesten (Kerst)

Waarden en
normen
Een fruithapje vóór het bidden

Over  'ik doe iets wel of niet vanwege straf of beloning

Voor wat hoort wat


Over  'ik doe iets wel of niet vanuit het principe van wederkerigheid

Meelopen met de Meute?

Over  'ik doe iets omdat anderen dat doen'

Een fietsbel in je oor


Over  'ik doe iets omdat ik het vind'

Lentefeesten/
Pasen
Wie weg is, wordt gezien

Over nieuw leven / Pasen

Leven in de brouwerij

Over breken en delen (w.o. eucharistie)

Vallen en opstaan

Over tegenslag en perspectief

Als ik later groot ben

Over de betekenis en zeggingskracht van lentefeesten (Pasen)

(oer)Elementen/ Pinksteren Een ijsbeer in de tropen

Over de (oer)elementen water, lucht, vuur, aarde / Pinksteren

Blik op de weg

Over de (oer)elementen water, lucht, vuur, aarde / Pinksteren

Dromers of dram-mers

Over de (oer)elementen water, lucht, vuur, aarde / Pinksteren

De grote schoonmaak

Over de (oer)elementen en overgangsrituelen (w.o het Vormsel)

Opmerking:
De projecten  'Waarden en normen'  kennen een doorgaande lijn, opgebouwd vanuit de ontwikkelingsfasen van moreel besef volgens Kohlberg.
Van de vijf projectlijnen zijn er twee opgebouwd vanuit  'plagen'  (groep 1/2) tot pesten (groep 7/8).
In een of twee projectlijnen is een doorlopende lijn zichtbaar van vredeseducatie (groep 1-4) tot ontwikkelingseducatie.

 

naar vorige site
terug