Nieuwe website: www.hellighart.nl Enkele maanden geleden is de nieuwe Hellig Hart website vrijgegeven. Wat biedt deze site? Voor docenten / identiteitsbegeleiders
  • Informatie: Over achtergronden, ontwikkeling van projecten, lesvoorbeelden, verwijzingen naar relevante sites, bestellijst etc. Onlangs is de directory 'Laatste nieuws' toegevoegd waarin de gebruikers van Hellig Hart op de hoogte worden gehouden van de laatste ontwik- kelingen.
  • Samen ontwikkelen: Via de directory 'Samen ontwikkelen' wordt de mogelijkheid geboden om te reageren op de door u gebruikte materialen. Ook kunt u op elkaars opmerkingen reageren.
Voor kinderen De website biedt voor de kinderen de volgen- de mogelijkheden:
  • Ze kunnen via de directory 'Het verhaal gaat door' reageren op de inhoud van aangeboden lessen. Op deze manier kunnen ze aan hun omgeving kenbaar maken
    -   Wie of wat hen raakt en waarom
        (de esthetische dimensie van
        het vak G/L)
    -   Wat zij zinvol/zinloos of meer of
        minder belangrijk vinden en waarom
        (de levensbeschouwelijke dimensie
        van het vak G/L)
    -   Wat zij goed of slecht vinden en
         waarom (de ethische dimensie van
         het vak G/L)
  • Informatiebron bij het maken van ver- werkingsopdrachten
  • Discussieforum: de kinderen kunnen reageren op een maandelijks moreel dilemma
  • Educatieve spelletjes, gelieerd aan de lessen. De spelletjes zijn enerzijds zelf ontwikkeld en anderzijds gelinkt vanuit andere websites
  • Actualisering van de lessen. Bij de tot nu toe ontwikkelde projecten vindt u aanvullende informatie (vakinhoudelijk, pedagogisch en didactisch) uit kranten, tijdschriften, vakbladen, en wordt een directe link naar bruikbare websites gelegd.
Voor ouders / verzorgers In toenemende mate willen we ouders / ver- zorgers van kinderen betrekken bij het vorm en inhoud geven aan levensbeschouwelijk onderwijs. Niet alleen via de lessen maar ook met behulp van de website.
Hierbij wordt gedacht aan: informatie over het vak godsdienst / levensbeschouwing, in- formatie over de projecten, en een interac- tieve pagina waar o.a. gereageerd kan worden op de aangeboden lesinhouden.

Deze opzet kan een bijdrage zijn aan de iden- titeitsontwikkeling van de school: samen zoe- ken naar 'Wie of wat zijn wij?' en 'Wie of wat zouden wij willen zijn?'

 Pagina 1   Pagina 2   Pagina 3  Pagina 4
Terug naar het archief